A. Vaardigheid: Samenwerken
A1: samenwerken, groepswerk
Score door jezelf
|
|
Score door mede leerling(en) Naam: |
|
Score door docent Naam : |
Onderdeel: Datum: Je naam: |
||||||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Je kunt goed overleggen en luisteren naar anderen |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Je kunt feedback geven |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Je kunt feedback ontvangen (positief en negatief) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Je kunt omgaan met meningsverschillen |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Je kunt werken in groepen van 2 of meer |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Je kunt werken in heterogene groepen (met verschillende groepsleden) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Je kunt taken verdelen |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Je kunt ervoor zorgen dat de groep op één lijn blijft of komt (afstemmen) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Je kunt complexe opdrachten samen met anderen uitvoeren |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Je kunt verantwoordelijkheid tonen voor gezamenlijk eindproduct |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Je hebt een actieve inbreng |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
B. Vaardigheid: Reflecteren
B1: kijken hoe je het gedaan hebt
Score door jezelf
|
|
Score door mede leerling(en) Naam: |
|
Score door docent Naam : |
Onderdeel: Datum: Je naam: |
||||||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Je kunt naar anderen luisteren en daar je voordeel mee doen |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Je kunt zeggen wat goed en slecht ging en waarom |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Je kunt aangeven hoe je bepaalde zaken anders zou doen de volgende keer |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Je kunt aangeven welke dingen je anders zou doen. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Je kunt vertellen waar jijzelf goed en minder goed in bent |
Je kunt aangeven wat je leuk en minder leuk vindt om te doen |
|||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Je kunt een (digitaal) portfolio of projectmap goed invullen en bijhouden |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
C.Vaardigheid :Communiceren en Presenteren
D1: communiceren, overleggen
Score door jezelf
|
|
Score door mede leerling(en) Naam: |
|
Score door docent Naam : |
Onderdeel: Datum: Je naam: |
||||||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Je kunt goed luisteren |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Je kunt een discussie of gesprek goed samenvatten |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Je kunt in een gesprek goed doorvragen, tot de kern doordringen |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Je kijkt iemand aan als je in gesprek bent |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Je kunt bovenstaande ook in een grote groep (ongeveer 30 personen) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
D: presenteren (mondeling)
Score door jezelf
|
|
Score door mede leerling(en) Naam: |
|
Score door docent Naam : |
Onderdeel: Datum: Je naam: |
||||||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Je weet het publiek te boeien (presentatie) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Inhoud |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Gebruik van (juiste) ondersteunende middelen |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
"E. Vaardigheid: "Onderzoek" doen
E1: analytisch vermogen
Score door jezelf
|
|
Score door mede leerling(en) Naam: |
|
Score door docent Naam : |
Onderdeel: Datum: Je naam: |
||||||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Je kunt hoofd- en bijzaken onderscheiden |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Je kunt verbanden leggen tussen verschillende items |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Je kunt oorzaak en gevolg onderscheiden |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Je hebt een breed overzicht op het project of probleem (helicopterview) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Je kunt een heldere samenvatting maken |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
F: probleemoplossen
Score door jezelf
|
|
Score door mede leerling(en) Naam: |
|
Score door docent Naam : |
Onderdeel: Datum: Je naam: |
||||||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Je kunt een probleem opsplitsen in aparte probleempjes |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Je kunt een stappenplan gebruiken om tot een oplossing te komen |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Je weet de juiste mensen, middelen, instanties te vinden om je te helpen bij het vinden van een oplossing |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Je bent creatief in het vinden van oplossingen. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
G. : plannen van een project
Score door jezelf
|
|
Score door mede leerling(en) Naam: |
|
Score door docent Naam : |
Onderdeel: Datum: Je naam: |
||||||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Je weet wat je gaat doen |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Je weet hoe je het gaat doen(aanpak) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Je weet wie wat gaat doen (taakverdelen) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
je weet wat je nodig hebt (hulpbronnen, informatie) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Je weet wanneer wat moet gebeuren en wie dat gaat doen |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Je weet wie verantwoordelijk is voor welk onderdeel |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Je weet wanneer het af is |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|